africano indiano



Åh jag bara tänker på hur läckert det är med svarta människor! Ibland vill jag bara färga hela kroppen & skaffa världens fräckaste afro och gå runt i färgglada kläder, smycken & sjalar. Bara helt soft. Men jag är svensk, stel, blond & blåögd och det får jag vara nöjd med, haha! Men det är jag, faktiskt... Haha. Om ni inte redan visste det så farcineras jag något otroligt av andra kulturer. Det är helt fantastiskt! Mystiskt, spännande & så fränt - Ett annat språk, annat utseende, annan stil, annan mat, annan musik, annat tänkesätt.. I princip allt är annorlunda & skiljer sig från Sverige, såklart. Allt det som är helt otänkbart för "oss" är fullständigt naturligt för "dom", och tvärtom. Aah, jag gillar tanken - älskar den. ♥

Alla vi människor har något speciellt vi farcineras av, saker som vi reagerar starkt över. Och när man hör, ser eller tänker på något som har med det där att göra så pirrar hela kroppen till i en underbar, ljuvlig känsla. Wow!
Haha när jag & C var totalt galna i Indien, och allt som hade med Indien att göra så brukade vi, så fort någon sa ordet "Indien..." kasta blickar & suckar till varandra fort som ögat. Vi var fast. Gick in på "Indiska" 2-3 gånger om dagen några dagar i veckan och bara längtade, drömde & fantiserade.. Och så var vi där och nu kan vi blicka tillbaka på allt och skratta... sönder. ¡Fantástico!

Oj nu är klockan mycket - 22.40 - dags för sen kvällsmat!
Sov gott vänner!
Klem!

Kommentarer
Postat av: bea

(svar)

tänk att där kunde du få mig att le :) tack vännen <3

på tal om svarta människor så åt jag afrikansk mat idag :D haha

2009-09-24 @ 22:55:59
URL: http://beasmode.blogg.se/
Postat av: julia

sv: :), ja, jag kom också att tänka på det för ett tag sen. allt är bra med mig också.:) kommer du till uppsala på youth eller nåt sånt?

kram kram

2009-09-25 @ 12:42:27
URL: http://juliakallryd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0