host och snörvel

God eftermiddag i regniga söndag!

Min darling sprang nyss härifrån till tåget, han envisas varje gång med att springa sista minuten. Tur att han är snabb!
Vi hade en supermysig dag igår också! Vi hämtade upp honom hos sig och drog iväg till mammas gård med våra kusiner. Med mina tunna tygskor trampade jag i gräs och lera upp till en kulle med utsikt över hundratals höstfärgade träd. Där fikade vi och blev ännu mera blöta. Mina fötter badade i skorna.
Trots att vi blev blöta och kalla så var det mysigt, naturen är ju så vacker, särskilt i lövskogar och öppna fält med ett täcke av dimma.

Efter den trippen åkte vi vidare till kyrkogården med mormor & morfars grav och la fina blommor där. Det kändes konstigt. Jag saknar min mormor helt otroligt mycket, och morfar har jag aldrig träffat :(


Sen blev jag och J avsläppta i Vetlanda centrum där vi tog en fika medans vi väntade på tåget. Mysigt! Och vi gick runt lite i stan och jag tittade in på fiket där jag och mormor alltid fikade när jag var liten. Men dom hade gjort det jätte mordent, så det kändes lite tråkigt. Men sånt händer!

Iskalla och genomblöta satte sig jag och J på tåget som förde oss hem till mig. På vägen från stationen handlade vi mat och godis. När vi kom hem lagade vi mat, åt. Kl. 21:30 gick "Little Miss Sunshine" på tv, den kollade vi på och proppade i oss massa godis. Haha! Dock så var vi inte så nöjda med filmen, den sög rätt rejält. Långtråkig. Men vi hade det mysigt ändå, hihi:)

Nu sitter jag och hostar, snörvlar och andas tungt.
Ska vila nu. Vill inte vara sjuk på lovet, attans!


Kommentarer
Postat av: tildan

är du sjuk nu? åh, du har verkligen otur.. <3

men ni var i vetlanda igår!? cecil antar jag.. :P

nästa gång ni är här måste ni komma ihåg att ni alltid är välkomna att kika in hos mig! :D kramar!!

2009-10-25 @ 15:45:55
Postat av: bea

åh, pojkvänsdagar är underbara om något :) <3

jag bakar scones nu. då tänkte jag på dig, när du jag och michan fikade det på claras :) på tok för längesen nu! JAGVILLSES! <3

2009-10-25 @ 18:02:22
URL: http://beasmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0