brunnar & spanska magar



jag var ute och gick på landet igår och fotograferade en hel del. jag har valt ut de finaste som jag ska
ha på bloggen. så en bild för varje inlägg får det bli.

25 Maj 2009
måndag

Egentligen så är jag sådär "jag-måste-springa-till-sängen-trött" nu, men jag kände ett behov av lite stund med mig själv ikväll. Så jag har vandrat "landet-rundan" tredje dagen i dag nu & suttit med en filt, en kopp té & en bra bok (Kaffe-stunder, som i mitt fall får heta Té-stunder) & bara haft det skönt, helt enkelt.
Det är ju så att jag är fruktansvärt skoltrött. Uschamig!

På tal om min rubrik, ni undrar säkert. Alltså dessa brunnar (!!!) som finns på marken, helt ofarliga, utan att säga ett enda ljud... Nej, dom är visst farliga. Bringar "otur" va? Trots att jag inte tror på det, (ett DUGG) så hoppar jag över dom. Fast bara A-brunnar. K-brunnar är kärleksbrunnar på dom hoppar jag & min J runt, och V-brunnar är vänskapsbrunnar så dom är verkligen helt ofarliga. Haha, vilken värld jag lever i! Ni med för den delen!

Och ja, en annan sak jag har tänkt på. Är utseendefixeringen i Sverige. Vi vill verkligen bli smala. Inte precis alla kanske. Men det är lätt det största idealet i Sverige. Jag är sånn! Men jag önskar att jag var mer som spanskarna, eller ja, iallafall i många andra länder. Där det är vackert att ha former & kurver. När jag var i Indien & skulle prova kläder visade dom mig hur jag skulle ha byxorna för att se större ut... Tänk vilken skillnad det är i länder.

Nu ska jag sova för jag är ordentligt trött,
sov gott ni med!

, natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0