Å nu e de såher va..*GÖTTEborska*

Jå nu e de såher va att jag & Cornelia, vi har snackat Götteborska ungefer hela dån idåg va. Kan ni tenka er något verre va?
Haha! Man måste då alltså höra uttalet inom sej va. De e så de e va!

Och nu till vår vanliga dialekt, lite mer förstålig att läsa, men om du vill, vill säga, så kan du ju tänka den på Göteborska. Och de kanske är lite enklare för Cornelia då som vet hur vi snackar då va.

Engelska, svenska & historia stod på schemat idag, de var la härligt eller? Jomen visst! Efter dom tre passen drog vi hem till henne & käkade samma mat som vi hade ätit i skuuulan, (ris, chicken nuggets & currrycurrycurrysås), de var gott helt enkelt. Och sedan gjorde vi så att vi drog till Willys & skulle fixa lite kontanter till Cornelia då va. Men då hände de en grej, som vi aldrig kommer att glömma va. Jo de var så att bankomaten fungerade inte, de va ju synd va. För då gick vi till skuuuulan & fixade de va. Sen tränade vi då, och de va ju skönt kan man säga. Kanske lite träningsverk här & var, men de är ju sånna smällar man får ta här i livet.

Kvällen har jag tillbringat med familjen, ätit tacos & massa fruuuuuits, samt kollat på Sunes sommar! Gabriel Odenhammar som barn slår allt & alla. Den döh!

Äeeh, nu ska jag väl ta mig en tupplur då helt enkelt. På några timmar sådär! Men hörrni, ha en bra helg! Chilla brushan!
Imorgon - KRÄÄÄÄÄÄFTSKIVA (8)
/ LIL SIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0