INDIEN-längtan!



Helt underbar! Åh, haha  !
"Go little back, go little back, ye!"
*Indiskt uttal*

Saknaden är svår ibland .

Mamma & jag ska snart in till stan & städa på kontoret, det känner man verkligen för en söndag!
Nu har vi iallafall kollat tågtiderna till skolan. De går 7:51, så jag är där typ 8:10, bra va ?
Jag sitter här och kollar på massa filmer på youtube , på African children's choir, barnhem & indiska musikvideor. Bl.a. Pray for India som Agape Churchs ungdomar dansade till när vi var i Indien. Hindi är så fint  ! " Aapka naam kia hä?" - Vad heter du? "Mera naam Natalie hä!" - Jag heter Natalie! "Dhanyavaad" - Tack! Namaste - Hej, hejdå!

Åh, när vi var på Science City satt jag & pratade med några indiska barn & så frågade jag vad dom hetter & sa vad jag hette. Då trodde dom att jag kunde Hindi/Bengali, så dom började prata med mig på deras språk. Haha! Men jag fick förklara att jag inte kunde! Sen gick jag fram till en liten, kanske 3-årig, pojke och frågade vad han hette, på Hindi. Haha, han svarade : "My name is..."
 
I'll be back !
NAMASTE / Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0