måndag morgon

Måndagsmornar ligger ändå inte högst upp på listan!

Det är en ganska lång dag i skolan idag & jag är svintrött. Jag ska säga er att jag nästan stod & somnade i duschen förut. Det var jobbigt. *Gäsp*

Som sagt, jag bakade i lördags till familjen & J så här har ni receptet på mina egna kladd-muffins/cupcakes:

Natalie’s egna kladdmuffins
12-16 portioner

Du behöver:

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
200 g marabou
175 g vit blockchoklad
Strössel
Karamellfärg
Kakformer

Gör såhär:

1. Sätt på ugnen på 175 grader
2. Smält smöret
3. Vispa ägg & socker
4. Häll i alla torra ingredienser i en burk & vispa
5. Blanda de torra ingredienserna med socker- & äggsmeten & häll i det smälta smöret
6. Vispa noggrant
7. Häll i smeten i kakformer & se till att det blir ungefär lika mycket i varje
8. Dela marabouchokladen i bitar & lägg en bit i varje form
9. Ställ in i ugnen i 20-25 minuter
10. Smält vit choklad (Häll i karamellfärg)
11. Lägg ett tjockt lager på varje muffin
12. Häll på pärlsocker
13. Låt stelna

Hoppas det smakar!♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0