tre dagar som hemmafru - dag 2



Innan jag pissar på mig här framför datorn ska jag smattra på tangentbordet en liten, liten stund för att ge er en bild av hur min dag har varit hittills. Eller vi börjar med gårdagen...

Första testet för hemmafrus-provet var att stiga upp tidigt utan att klaga. Det klarade jag bra eftersom jag var alldeles för trött för att prata. Men lilla L var inte för trött för något. Jag var för trött för allt. Men jag ger mig själv ändå ett GODKÄNT för den biten eftersom jag brukar gå upp klockan 12, denna gången blev det runt 9:30 tror jag.

Jag gjorde frukost och lite sådär. Sen satte jag igång med städningen medans barnen satt där jag sitter nu. Svettig & utmattad hoppade jag in i duschen och fräschade till mig rejält innan mannen skulle komma.

Innan han kom hann vi baka fem-minuters-kola, gå & handla på ICA och samtidigt låtsas att jag var barnens mamma & att J var pappa som var på jobbet. ( Mysigt♥ ) Sen fortsatte vi bakandet med scones & chokladbollar. Köket var kaos, vi la massa mjöl i ansiktet, lyssnade på Carola & hade det mysigt. Sen ringde mannen på dörren och vi vällde över honom med kramar, pussar & mjöl. Ännu mera mysigt! När allt gott var klart & köket uppröjt gjorde jag iordning ett rosa fika och vi fikade & hade det ännu mera mysigt.

J & jag hade tänkt att vi skulle gå på bio senare på kvällen men vi hittade ingen film som vi fastande för, eller så fanns det inga platser kvar för ett sött par. Tyvärr... Men hungriga som vi alltid är åkte vi in till stan och åt CHINA-food och det blev ju lika mysigt det. Trötta åkte vi hem igen, kokade té och kollade på tv medans jag somnade i hans knä.

Sen kom torsdagen.... och nu pissar jag på mig!
Så vi får ta resten senare för nu ska jag tömma blåsan, sen måste jag ut i friska luften. Innan jag kvävs...
Hoppas ni har det gott där hemma!
Peace!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0