Moder Teresa



"There is a terrible hunger for love. We all experience that in our lives - the pain, the loneliness. We must have the courage to recognize it. The poor you may have right in your own family. Find them, love them. Put your love for them in living action. For in loving them, you are loving God Himself."



Jag har precis gjort färdigt min redovisning om Moder Teresa som jag ska ha på tisdag. Jag har inte läst så mycket om henne innan, men jag har ju vart på hennes barnhem & hem för döende i Indien så jag vet hur hennes arbete fungerar.
Men hon är nog min största förebild - En människa som kunde levt i rikedom men som valde att leva fattigt bara för att kunna ge det hon hade till de lidande - kärlek.

Fantastiskt!
, natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0