min tro, del 3

Man kan ju inte precis säga att allting blev perfekt på en dag . Men det beslutet och den överlåtelse jag gjorde till Gud en kväll i December, blev startpunkten för ett nytt liv!

Jag minns det som igår…
Det var kväll och jag satt i min säng. Innan jag slöt ögonen för sömn tog jag en liten stund med Gud. Den kvällen bad jag en enkel men livsförvandlande bön, någonting i den här stilen: ”Gud, jag orkar inte mer. Nu överlåter jag hela mitt liv till Dig, låt Din vilja ske i mitt liv. Visa vad Du har för planer för mig och sänd mig vart Du än vill så lovar jag att jag ska göra vad Du än ber mig om att göra. Amen.”

Sådana böner hade jag ju bett innan men den här gången kom det från djupet av mitt hjärta och efter den bönen har mitt liv aldrig vart detsamma. Gud planterade då ett litet frö av drömmar i mitt hjärta, att få åka till Indien år 2008 med min klasskompis Cornelia Nilsson som hade fått samma dröm. Vi hade inga pengar, ingen att åka med och inget att komma till i Indien. Men det lilla vi hade använde vi, vår tro och längtan. Vi litade på att det var Guds plan och att Han då skulle hjälpa oss med allt som behövdes, och det gjorde Han.

Under hela förra året (2007) bad vi, och trodde vi på att Gud skulle ta oss till Indien .
Så för att göra en lång historia kort så var det inte så länge sedan planet landade i Delhi, i Indien, och våra drömmar blev verklighet.

Nu kanske du tänker: "Jaha, vad har det där med din tro att göra!?"

Om vi säger såhär ..
Innan jag fick en dröm & längtan i mitt hjärta, hade jag inte samma livsglädje som när Gud gav mig det.
Och när jag överlät hela mitt liv till Gud, det var som Han la drömmar, stora drömmar, i mitt hjärta. Och då var jag alltså så tvungen att bara lita på Gud, att Han skulle ta mig dit. Och då började min tro att växa !

Och den kärlek & glädje jag har till mina drömmar, det har Gud gett mig, och det förgyller min vardag .
Efter den där kvällen då jag bad den där bönen fick jag en gläjde jag aldrig haft tidigare, och jag blir liksom "känd" för att alltid vara glad. Och gissa !? Det där finns fortfarande kvar och blir bara större & starkare . Snacka om att Gud är verklig!

Jag var väldigt osäker & utseendefixerad förrut, men efter bönen så tänkte jag inte alls så mycket på det ytliga. Gud satte mig fri från osäkerhet & dåligt självförtroende .

Han tog mig från mörker till ljus .
NU är jag fri !


med största kärlek / natalieb

Kommentarer
Postat av: mims

ha en bra dag!:)

2008-07-06 @ 17:23:36
URL: http://mims08.blogg.se/
Postat av: Gina

svar:

hej! jag tycker att du skriver hur bra som helst.. bloggen skulle kanske vinna fler besökare om du fixade iordning designen ett snäpp till, göra den lite coolare om du fattar vad jag menar.



du kan ju också lägg in youtube-klipp, videoblogga (filma dig själv och lägga in i bloggen), göra "dagens bild" eller annat som är kul för läsarna att läsa! :) ha en bra dag!

2008-07-06 @ 17:37:58
URL: http://ginaoliwia.blogg.se/
Postat av: naddi

Älskar din blogg

Ha en bra dag

2008-07-06 @ 17:41:16
URL: http://isonado.blogg.se/
Postat av: naddi

sv: Om indien :D!

2008-07-06 @ 17:45:03
URL: http://isonado.blogg.se/
Postat av: Diana

jag tycker om att läsa om mode och kändisar..

2008-07-06 @ 17:53:32
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: Gina

svar:

en superbra sida för att få hjälp med sin design är: designadinblogg.blogg.se :) den har hjälp mig massor! Lycka till!

2008-07-06 @ 17:59:00
URL: http://ginaoliwia.blogg.se/
Postat av: alexandra svarar

jag kan ju säga helt ärligt att tappade nyss en besökare ( jag ) pga av ditt "tro skrivade" , skulle aldrig i hela mitt liv gå in på din blogg för att läsa det, gillade den mer innan . men ja , du har nog någon besäkare som gillar det du skriver om nu. men ha det bra !

2008-07-06 @ 19:02:04
URL: http://ajornevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0