min tro, del 2

Det var såhär ..
Cornelia ('s blogg) kom in i bildsalen en onsdag och satte sig vid mitt bord .Jag hade aldrig direkt pratat med henne så, hon var rätt ny och vi var så olika som det bara gick att tänka sig .

Och så började vi prata, och vi började prata om julklappar, eftersom det snart var jul . Och frågan var: "Vad ska man köpa till sin närmsta vän!?" Vi tänkte att det skulle vara väldigt personligt, så helst handgjort .
Så fick vi världens bästa idé (tyckte vi), en egen-gjord bok! Snacka om att vi inte fick något gjort på den bildlektionen, vi planerade och pratade om allt som skulle finnas med i boken . Dikter, bilder, roliga minnen o.s.v.
Och vi pratade som vi kännt varandra i flera år !

Så beslutade vi oss för att köpa ett fint anteckningsblock och göra en egen bok av det . Så på fredagen efter åkte hon & jag in till stan för att hitta något fint . Vi letade och letade, men hittade ingenting. Så till slut gick vi in på indiska och hittade jätte fina block . Och medans vi var där inne la vi märke till hur fint det var med indisk inredning och att det skulle vara mysigt att ha ett café med indisk inredning .
-
När vi betalat blocken och gått ut gick vi till kaffebönan och fikade, och vi pratade hela tiden om att starta ett indiskt café.
I slutet av tiden på caféet började vi prata om hur det skulle vara att resa till Indien . Och det var det som blev min .. och Cornelias resa till ett mirakel.. Och nu kommer den delen av min historia som förvandlade mitt liv från svart till vitt, från mörker till ljus, från sorg & bara ytlig glädje, till innerlig & evig glädje..
Då mitt liv blev helt nytt ..



with love / natalieb

Kommentarer
Postat av: naddi

Alltså måste säga att jag är sjukt intressead i detta.

haha :D

kram!

2008-07-06 @ 17:20:22
URL: http://isonado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0